woensdag 15 april 2009

Mooie zonnige dag

Vandaag is het een mooie zonnige dag dat is erg fijn.

De keerzijde van dit mooie weer betekent dat iedereen zijn huis uitkomt. Dat is natuurlijk erg vrolijk en gezellig aan de andere kant helemaal niet. Opeens wordt je geconfronteerd met blote lijven. Lees zwangere mensen overal dikke buiken. Natuurlijk wees iemand mij er fijntjes op tijdens de chat op www.deverdwaaldeooievaar.be dat het best kan zijn dat ook die mensen heel lang zijn bezig geweest. Klopt dat weet ik met mijn verstand heus wel echt waar, maar je gevoel en emotie dat is een ander verhaal. Soms wordt ik er gek van, soms bloed mijn hart, soms met tranen in mijn ogen kijken, soms doet het me niets. Tja zo schijnt een lichaam en geest te werken.

Vorige week ben ik dapper geweest ,we zijn naar een bijeenkomst van de verdwaalde ooievaar geweest. Om te horen hoe we er misschien mee om kunnen gaan. Hele nuttige tips, ook leuke mensen en mooie maar pijnlijke verhalen. Het was met name gericht aan onze omgeving, dus iedereen met ouders, zussen, broers, vrienden en collega's kwam, wij helaas weer eens alleen omdat iedereen in NL of UK woont. En de paar belgen die wij kennen durfde we er niet mee lastig te vallen. Gelukkig was het ook voor ons tweetjes erg leerzaam.

De dag erna heb ik mijn collega de informatie brief laten lezen, waarop zij heel lief zegt ik had beter mee gegaan. En daarna geeft ze aan dat deze informatie heel goed zou kunnen zijn voor de collega's. Dit omdat iedereen wel iets vermoed maar niets of niet echt iets weet. Na dagen van wikken en wegen heb ik dan een mail geschreven naar mijn collega's om dit stukje van ons leven te delen. De informatie in hun bakjes gelegd......heel spannend. Gelukkig reageerde iedereen vriendelijk sommige onverwacht heel lief en iedereen mee levend. Dat viel dus weer mee. Het geeft me moed en vertrouwen.

Vandaag voel ik me eindelijk ook niet meer misselijk van de medicijnen maar de hoofdpijn is nu mijn nieuwe vriend. Ach dat is immers een oude bekende.

Nu ik zal mijn best doen voor wat meer humoristische inspiratie dat leest toch een stuk leuker. Niet dat ik nou zoveel volgers heb, maar goed toch voor de ene.

Liefs en geniet van de zon.

Saskia

5 opmerkingen:

  1. Hey meid,
    Ben hier beetje aan het lezen geslagen en zie dat je momenteel bezig bent met je moppies. Je zit nu in de ww? Las ik het goed dat je er 23 hebt? Dat ze jou vergeten waren, vind ik heel vreemd en onprofessioneel. Waar ben je dan in behandeling?
    In elk geval veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen lieverd,

    Inderdaad het is mooi weer en dan komen heel vervelend ook de dikke buiken naar buiten.
    Je reactie is ook heel begrijpelijk, maar helaas je komt er niet onderuit!!

    Overigens denk ik dat je meer dan 1 volger hebt, alleen zij hebben zich niet op die manier in de zijbalk geplaatst, maar je wel bericht gegeven.

    Fijn dat je niet meer zo misselijk bent van de medicijnen, en inderdaad hoofdpijn (??) je kunt bijna niet zonder :-))

    Dikke kussen prettige dag.
    Mams

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hii,

    Net even de filmpjes op You Tube bekeken.
    De viezigheid?? Ik heb daar niets van gezien.
    Interessant dat wel. Ook op de Ooievaar is de weg kwijt even wat verhaaltjes gelezen.

    Vooral die over endometriose (wat en rot woord, ik moet er over nadenken om het goed te schrijven). Het is goed voor ieder, die daar in is geinresseerd, om daar eens kennis van te nemen.

    lieve groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,
    Ik volg ook hoor. :)
    Wat hebben we fijne collega's he...
    Het infobundeltje is intressant, ik ben blij dat ik op die manier alles een beetje beter kan volgen. Enneh... de volgende keer wil ik ook mee hoor! (ik denk niet dat je hiermee iemand 'lastig valt'!)
    Bedankt om zo'n lieve collega te zijn.
    liefs,
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Saskia,
    ja..en wij volgen ook!
    en jammer genoeg woon je daar in Belgie
    want wij hadden jullie heel graag willen steunen!we steunen nu op afstand maar dat
    voelt en is toch anders!we zijn druk in de weer met die deverdwaaldeooievaar.
    word tijd dat hij een tomtom krijgt en de weg naar belgie gaat vinden!
    dag lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen