vrijdag 24 april 2009

Biochemische zwangerschap

Woensdag hebben ze in het ziekenhuis bloed geprikt, waarna we de uitslag kregen van niet zwanger.

Verder wordt er nooit verteld hoe je hcg waarde is. Daar vraag ik zelf eigenlijk ook niet om dit omdat ik de arsten vertrouw.

Normaal gesproken ga ik bloeden op de dag van het bloedprikken of uiterlijk de dag erna. Vandaag was er nog steeds geen enkel teken van bloed te vinden ook niet na zeer nauwkeurige inspectie. dat vond ik toch wel vreemd. Laat in de middag dacht ik hmm, laat ik het ziekenhuis even bellen.

Ik heb het verhaal uitgelegd en toen is ze even gaan kijken naar de waarde, zij zegt tja je waarde is 17 HCG dus je zal nog wel gaan bloeden als dit maandag nog niet zo is dan moet je even bellen. Ik vraag waarom, nou nu komt het houdt je vast. Ik heb een biochemische zwangerschap, dus van 0-5 HCG waarde ben je niet zwanger tot de 20 HCG ben je niet echt zwanger omdat de waarde het liefst erboven is. Je bent dus niet echt zwanger maar het kan zijn dat er wel een zwangerschap was of dat het vruchtje zeer langzaam groeit en je de week erna wel duidelijk zwanger bent.

Zie hier een staatje;
hCG waarden gedurende de zwangerschap, een kindvanaf bevruchting vanaf eerste dag laatstemenstruatie (ELM) mIU/ML of IU/L
7 dagen 3 weken 0 to 5
14 dagen 28 dagen 3 to 426
21 dagen 35 dagen 18 to 7.340
28 dagen 42 dagen 1080 to 56.500 35
42 dagen 49 - 56 dagen 7.650 to 229.000

We wachten dus weer geduldig af. Of we wel of toch niet zwanger zijn. Zo niet dan is er toch een korte nesteling geweest en is dit eigenlijk een miskraam. Al spreken de dokters dat niet zo uit omdat ze dat pas zeggen op het moment van de echo.

Hoe het ook zij lastig is het wel, niet lekker voor de emoties en ook niet heel duidelijk. Maandag nog maar weer bellen voor een duidelijkere uitleg.

En we zijn helaas weer een woord verder. Wel een mooie trouwens voor scrabble of galgje. Wedden dat niemand het raad.

Voor nu gaan we maar eens uit kijken naar de komst van de pup, we krijgen een hele mooie bruine labrador. Ze gaat Roos heten, leuk vinden wij. We zien er naar uit. Kunnen we toch een beetje papa en mama spelen.

Liefs Saskia

3 opmerkingen:

  1. Wow, wat spannend!! heel veel succes! Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De nacht kan niet zo donker zijn
    of er is ergens een kleine ster te vinden
    De woestijn kan niet zo troosteloos zijn
    of er is toch ergens een kleine oase
    Er zijn bloemen
    die zelfs in de winter bloeien
    Ergens blijft ons altijd
    een kleine vreugde gegeven

    Saskia,
    't Is fijn hier iets te kunnen neerpennen,
    ik snap elke zin maar al te goed....
    Ik hoop dat die kleine vreugde je mag sterken om verder te gaan ...
    Heb moed, dikke knuffel en op naar moois !!!
    Elsx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Saskia,

    Ik weet maar al te goed wat het allemaal voor je betekent. Ikzelf heb ook een biochemische zwangerschap geahd.
    Jammer genoeg hebben ze tegen mij aan de telefoon gezegd: proficiat u bent zwanger. Toen was ik ook zo 'naief' om mijn HCG niet te vragen.
    Wel moest ik 2 dagen later opnieuw bloed laten nemen en toen belden ze me doodleuk met de mededeling: uw HCG is gedaald, maar u moet zich geen zorgen maken.... Toen maar naar mijn eigen gyn gebeld en die zei direct: u gaat een miskraam krijgen.
    Het bleek dus ook biochemisch te zijn...
    Ik was toen zo kwaad op het ziekenhuis om me op het verkeerde been te zetten. De emoties die je dan voelt, vreugde, intens verdriet en woede...
    Ik hoop voor jou dat een van de volgende keren raak gaat zijn. Geef het niet op, maar luister wel naar je lichaam. Misschien komt er een tijd dat je afstand moet gaan nemen..... Misschien ook niet, maar je weet maar nooit.
    Hopelijk, ooit, een dag.....
    Veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen