dinsdag 21 april 2009

Broekenkijker

Tja ik las ergens het woord broekenkijker en tja dat is wat we zijn.

Ik zal het even uitleggen de dag voor en de dag van het bloedprikken ga je vaker naar het toilet dan normaal. Niet omdat je zoveel hebt gedronken of gegeten maar om te kijken.

Kijken of je al een spoortje bloed ziet of veel slijm wat erop kan wijzen dat je weer niet zwanger bent. Deze dagen is de wc je vriend, elke 30 minuten begroet je hem even. Het lijkt wel of je een verhouding hebt, want zo onopvallend mogelijk natuurlijk schuifel je er steeds naar toe. Gelukkig hebben wij op het werk 2 wc's boven en beneden en thuis let het mannetje niet zo op dus, tot nu toe is het niemand opgevallen.

Vandaag is dus de broekenkijk dag, tot nu toe niets te vinden ook niet na grondige inspectie van het toiletpapier. Lekker vies praatje inmiddels.

Tja wat doe je nog meer, je voelt. Ja vandaag mijn borsten doen pijn...onee toch niet eigenlijk of toch wel nee ...hmmm nog eens denken nog eens voelen....nee het is net als altijd...ah maar mijn bh zit strakker...of nee...zal wel dikker zijn door het vele eten..hmm

Dan de spiegel...kijken...meer puistjes dan normaal..grote net als elke maand..hmm nee toch niet kleintjes meerdere...hmm

Dan kramp aan de onderrug..hoelang al ..tja pas sinds vandaag..hmm of moet ik gewoon naar de wc..hmm nee toch niet hmm

Dan pijn aan de buik..is het normaal of van de endrometriose http://www.youtube.com/watch?v=1BAL7iwJWtg ...hmm nee het wordt steeds erger..of is het toch wat anders dat voor dit gevoel zorgt..tja misschien voelt het wel zo als het nesteld...of toch niet..hmm

Dan hoofdpijn..niet echt veel toch wel vervelend..hmm..net als elke maand of is het anders...erger..nee toch niet..minder ..nee ook niet..tja met een aspirientje gaat het wel weg ..zullen dan toch niet de hormonen zijn..hmm

'Zo gaat dat dus elke maand opnieuw. Deze twee dagen zijn het ergste van de maand. Je houdt rekening met het ergste maar hoe bereid je je voor. Dat kan niet, twee weken lang gaat het goed maar deze dagen niet. Je psyche neemt een loopje met je. Je hebt hoop misschien tegen beter weten in. Probeert te incasseren dat het negatief is zodat je de dag van de uitslag niet in een gat valt...maar dat lukt mij steeds slechter. Het gat is erg diep...heel diep...en er staat geen laddertje langs.

Het zijn dus emotionele dagen. Wachten wachten en nog eens wachten.

Over 19 uur uiterlijk weten we meer.

saskia

2 opmerkingen:

  1. Hej hallo saskia, Ik heb even je website bekeken, ziet er leuk uit! Wat een onzekerheid altijd op het einde van de maand. Ik hoop voor je dat het goed uitpakt! Volgens mij hoef je nu niet lang meer te wachten! Succes nog even met broekloeren
    ;-))) Gr Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Lieverd,

    Inderdaad wordt je elke maand weer geconfronteerd met dit gegeven. Ik had gisteren ook eens stukje daarover gelezen. Het is inderdaad zo, en de spanning groeit naarmate het de dag nadert waarop het antwoord moet komen. En elke maand krijg je het daardoor op je zenuwen.
    Zoals iedereen hopen en vertrouwen wij er elke maand ook weer op een goede afloopt.

    Ik hoef niet te broekkeloeren, maar mijn maag heeft elke maand last, van de spanning of je wel of niet zwanger bent.

    Dikke kussen en veel heel veel sterkte deze dagen.

    Grapje: De jonge kikker krijgt bij de sexuele voorlichting niets te horen over de Ooievaars ( hahahahha)

    XXXXXXXXXXXXXXx Mams

    BeantwoordenVerwijderen