zondag 26 april 2009

Moeders voor moeders

Vandaag weten we het dan zeker volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik had er al rekening mee gehouden dus ben eigenlijk niet zo verdrietig. Mijn grappige vader zei vrijdag ,, ga op de bank zitten en houdt je benen tegen elkaar dan kan er niets uitvallen of stop er een kruk in van mijn part." Sorry pa het heeft niet geholpen, je andere raad is toch beter....

Daar komt bij dat ik tegenwoordig chat met mensen die hetzelfde mee maken, raar maar het helpt. Ook is er een lieve met wie ik persoonlijk chat en mail. Gek dat je op deze manier het gevoel hebt nieuwe vrienden te maken. Het maakt het allemaal wat dragelijker hier in België. Ook de reacties die jullie geven op mijn schrijven is waardevol bedankt!

De Belg is doorgaans niet zo erg open, ze leren mensen kennen op school, giro (scouts), tijdens de studie en via andere clubs. Voor de Belg is het over het algemeen dan moeilijk om nieuwe vrienden te maken en toe te voegen aan hun vriendenkring. Dat maakt het voor ons weer moeilijk om hier echte vrienden te maken. Natuurlijk leren we wel mensen kennen maar vaak blijft het daarbij. Daardoor ontstaat er heimwee naar Nederland. Ik heb gemerkt dat met het chatten mensen je makkelijker toelaten omdat het niet te dichtbij komt, toch voelt het goed.

Verder wil ik iedereen die mijn blog volgt en zwanger is er op wijzen dat er zoiets bestaat als moeders voor moeders www.moedersvoormoeders.nl Ik heb het idee dat weinig mensen dit kennen, al bestaat het al jaren.
Het houdt in dat als je zwanger bent je je ochtend urine kunt inleveren tot de 16de week van je zwangerschap. Je HCG waarde is dan extra hoog, van deze HCG waarde hebben we heel veel nodig, hiervan worden medicatie gemaakt genaamd Pregnyl. Pregnyl hebben ik en andere mensen die met vruchtbaarheid behandelingen bezig zijn nodig om onze eitjes te laten groeien en te laten ovuleren. Dan kan er bij IUI sperma worden ingespoten en bij IVF/ICSI de cryo's je weet wel de moppies worden terug geplaatst.

Voor ons is jullie urine dus heel erg belangrijk. Voor jullie kost het niets dan wat tijd, opvangen van je urine doet geen pijn en is niet moeilijk. Daarbij is het zo dat er liters vele liters nodig zijn voor een heel klein beetje HCG te kunnen gebruiken voor het maken van medicatie.

Dus voor iedereen die dit leest zeg het voort en help mee. Kleine moeite groot plezier!!

Een hele fijne dag nog.

Saskia

3 opmerkingen:

  1. Hai Saskia,

    En zo is er weer een raar weekend achter de rug.

    Goed en fijn om te lezen dat het chatten met andere "lotgenoten" je een beetje op de been houdt. Want inderdaad, er over praten helpt erg goed, net als het schrijven. Het geeft lucht aan al de emotie die opgekropt zit in je lichaam.

    Ook goed dat je Moeders voor Moeders aanhaalt, en inderdaad het doet niet zeer, het ruikt alleen heel erg sterk, en als je dan wat misselijk bent 's morgens is dat niet altijd zo prettig. Maar daar kom je wel overheen!!!!!!!!!!

    Vroeger hield je er een aardigheidje, zoals een babylepeltje of babyspaarpotje aan over, ik weet niet hoe dat tegenwoordig is.

    Leuk ook dat nieuwe hondje, Roos, wij zijn zoals altijd weer nieuwsgierig naar een nieuwe baby hond, je kent ons, lekker knuffelen en nieuwe dingen leren.

    Voor nu dikke knuffels en kussen mams!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve Saskia,

    Nog nooit van gehoord, ik leer echt zoveel bij van je blog! :) Ik stuur het moeders voor moeders project door naar een vriendin met nuttige pipi! ;-)

    Liefs en zoen,
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Saskia,
    wat goed dat je Moeders voor moeders noemt in je blog!!! Ik heb een kleine kanttekening..... wij zamelen niet alleen de ochtendurine in maar alle urine tot 16 weken zwangerschap bevat het bijzonder hormoon en kan dus verzamelt/gebruikt worden!!
    groetjes Désirée

    BeantwoordenVerwijderen