woensdag 15 juli 2009

En nu....

Allereerst iedereen die leest, mij volgt en reacties achter laat. Heel erg BEDANKT het doet mij goed om te zien dat ik lieve trouwe volgers heb hier op het web!!! Dat helpt me een beetje de tijden door.

Er wordt zo af en toe wat gevraagd aan mij als reactie op mijn schrijven. Een van die dingen is En hoe merk je nu dan dat je lichaam aan het afkicken is?

Hierbij het antwoord. Sommige mensen zijn heel erg knap in het uiten van hun emoties, door te huilen, te schreeuwen, te sporten, te ......geen idee. Ik ben daar helemaal niet zo goed in. Ik huil nooit echt ja soms even een traan of twee hooguit drie en dan hopsake weer verder. Of schreeuwen nee dat al helemaal niet...ja ruzie maken met mijn man of boos worden op onze lieve hond, sporten dat is voor andere familieleden weg gelegd. Dus wat houd je dan over om je emoties te uiten .....niets. Dat is natuurlijk niet zo slim, maar ja de ene mens zit anders in elkaar dan de andere.

Toch moet al die pijn, verdriet en zorgen wel uit je systeem. Nou dat regelt mijn lichaam al heel mijn leven zelf. En ook al kunnen volgende de mooie geleerde artsen een aantal dingen niet toch doet je hoofd en lijf wathij wilt.

In de afgelopen jaren ben ik nooit ziek geweest, heb ik nooit pijn gehad, alleen een keertje verkouden maar dat is het dan wel. Er was simpel weg geen tijd voor. Elke maand ben je bezig met, spuiten en slikken, met echo's en bloedprikken, met urine opvangen en meten. Mijn hele leven draaide daarom heen, elke dag wordt je ermee confronteerd. Je staat ermee op en gaat ermee naar bed. Of je dat nu wilt of niet, als de wekker gaat denk je oh..wat moet ik vandaag doen, wat voel ik.

Nu we dus niet meer naar het ziekenhuis gaan ben ik een wandelende patiënt. Ik heb spontaan mijn oude vriend terug...de muis arm...vanaf vandaag zelfs twee. Hiep hoi...mijn benen doen pijn, en sinds dit keer een nieuwe onder de horizon. Pijn aan mijn mond, eerst dacht ik dat ik steeds migraine had en oorpij/nekpijn. Toen dacht ik huh mijn mond is ontstoken. Het deed zo'n pijn dat ik mijn tanden niet meer kon poetsen. De tandarts heeft een foto gemaakt en wat blijkt ja hoor ik heb in mijn bovenkaak twee verstandskiezen zitten die er direct uit moeten. Ik aan de antibiotica. Twee dagen zonder en de pijn is niet te harden en dan met name in mijn hoofd. Verschrikkelijk. Afgelopen maandag naar het UZ geweest de kaakchirurg gezien. wat blijkt nee mevrouw het is niet ontstoken hoor. En uw klachten nee hoor dat komt niet van uw verstandskiezen...huh...huh..dat komt van stress. Uw kaak -en gezichtspieren zijn zo enorm gespannen dat u daarvan klachten heeft. U bijt snachts , tijdens de file en het schoonmaken en misschien andere momenten zo op uw tanden, tong, wagen. En tja ze heeft gelijk, ik doe dat. Ik geef u fijn spierverslappers die u slikt voor u gaat slapen. En over 10 dagen zie ik u terug als de pijn dan minder of weg is dan krijgt u een ontspanningsbidje voor je kaak. Ohh...opgelucht en al naar huis. Nou ikke onder de stress nee hoor het is d-stressen. Dus pijn in mijn lichaam. De pillen helpen al een heel stuk en slapen dat ik doe..ik wordt sóchtends bijna niet meer wakker maar ok.

Dus lieve lezer dat gebeurd er als ik onder de stress zit of als ik dus niet stress maar blijkbaar toch.

En nu ik ben op zoek naar de Gouden tip...iemand?

5 opmerkingen:

  1. Lieve Saskia,
    Logisch dat je stress hebt. Je moet daar denk ik niet keihard tegenin proberen te gaan, want dan raak je weer gestresst van het d-stressen ;-)
    Je hebt pijn, van je onvervulde allergrootste liefste wens. En als je dat er niet door praten of huilen uitkrijgt, dan gaat dat in je lichaam zitten.

    Gaan jullie nog op vakantie? Wij zijn in mei geweest en ik vond het echt heerlijk. Even helemaal samen met je mannetje en echt de tijd voor elkaar.

    Lief dat je je excuses aanbiedt. Ik schrok wel even van je reactie, maar ik snap hem ook echt o zo goed! Echt waar meis, voel je er niet lullig om. Misschien heb ik nooit zo letterlijk gereageerd tegen mensen die vertelden dat ze zwanger waren, maar ik dacht het altijd wel.
    Toen mijn beste vriendin zwanger werd vond ik het ook zo moeilijk om daar steeds mee geconfronteerd te worden. We gaan helaas wel iets minder met elkaar om, maar ik kon het inderdaad ook niet.

    Neem de ruimte die je zelf nodig hebt. Als je het niet aankan, het geeft echt niet als je niet meeleest. Kies voor jezelf, echt belangrijk hoor!
    Geef je stress (= pijn en verdriet) de ruimte!
    Doe iets waar je ontzettend veel van houdt, wat echt je passie is en waar je van kan genieten!

    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Ik lees al een tijdje mee en kon nooit reageren, nu zie ik dat ik een verkeerde link had?!

    http://eendagzwanger.blogspot.com/feeds/posts/default

    Maar goed, nu kan ik dus wel reageren.

    Wat ik een aantal jaren geleden heb gedaan is een sapkuur, intern. Das een midweekje complete rust en afzondering. Je krijgt dan ook massage, yoga enz. (Een gedeelte werd vergoed door ziekenfonds)
    Ik ben daar erg van opgeknapt, er bleek bij mij erg veel emotie en spanningen zich opgeslagen te hebben in mn lijf en dat is daar (o.a.) dmv een leverpakking uitgekomen. Misschien is dat wel iets voor je. Een weekje rust en ontspanning, ik ben in de bankenhoeve geweest maar er zijn er veel meer die zulke weken organiseren, zelfs op een lekker warm eiland.

    Verder hoop ik dat het je snel weer beter gaat natuurlijk!

    Liefs een meelezer (Sandra)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjeetje wat heftig. Inderdaad een goede tip misschien van Sandra om even lekker er tussen uit te gaan en volledig bij te komen, dan gewoon door te gaan in de stroom. Ik doe zelf aan Yoga en ik ga sinds kort naar iemand die aan voetreflexologie doet, dat is echt zo ontspannend en zij kunnen door middel van drukpunten je hormonen en baarmoeder in balans brengen. Hoop dat je rust weet te vinden. Succes en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Saskia,

    Meisje toch, wat een spanning heeft er zich toch opgebouwd in je lichaam. Maar ik begrijp wel wat je zegt dat het op één of andere manier eruit moet.
    Maar een tip geven is moeilijk. Ik denk dat iedereen zelf moet proberen uitzoeken om te zien wat het beste helpt. Ik zou ook zoals Sandra een beetje voorstellen om een kuuroord of zoiets te doen. Volledige ontspanning, met massage zodat de spanning weg kan gemasseerd worden (of toch gedeeltelijk). Maar als jij net gespannen wordt van naar een kuuroord te gaan, moet je dat niet doen.
    Probeer te denken aan datgene wat voor jou de ultieme ontspanning is, en doe dat dan. Misschien helpt dat wel. Ook al is het maar voor even en is het maar om 1/100ste van die spanning weg te werken.

    Liefs,

    Bokje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieverd,

    Het is goed, dat je iedereen meedeelt hoe je lijf in elkaar zit. Waarom je het niet kunt uiten, op de manier waarop de meeste mensen dit doen, dat is iets wat blijkbaar in de genen van je familie zit. Ja, er zijn een paar sporters bij, maar ach, ook die hebben pijn en onvermogen om te uiten. Helaas!!

    Kijk inderdaad je verzekeringspapieren eens na, of je naar zo'n kuuroord zou kunnen. Baat het niet schaden doet het ook niet, het kan je wel rust geven.

    En zo als altijd magje bij mij ongebreideld huilen, het klopt dat het werkt, ik weet dit sinds ......een paar maanden.

    Dikke kussen en veeel heeeeeel veeeel sterkte
    mams

    BeantwoordenVerwijderen