vrijdag 24 juli 2009

3 dagen overtijd


Afgelopen woensdag kreeg ik het opeens op mijn hielen. We hebben de afgelopen jaren altijd op de artsen vertrouwd en ook op hun data's van komen en gaan. Dat ik eigenlijk niet meer weet hoelang mijn cyclus is.

Woensdag dacht ik opeens huh had ik vorige week niet mijn regels moeten krijgen? Hup de agenda erbij en tellen. Hmmm...tja..tjee...hmmm..nog eens kijken en ja hoor was mijn bevinding. Opeens licht paniek..shit wat nu ik zit vol met medicatie. Hmm nee t'zal wel later zijn omdat mijn lichaam weer moet wennen. Hmm niets zeggen zwijgen en maar zien wat het geeft. Maar dat gaat dan dus niet he. Dus hupsakee het broekloeren was weer begonnen. Hmm....nee ziet er allemaal normaal uit. Zal mijn hoofdpijn dan toch daarvan komen...net als in oktober tijdens die windei.

Volgende morgen hmm..nog steeds niets...s'middags om 16:00 uur toch maar het ziekenhuis gebeld. Ik de situatie uitleggen, tja mevrouw hoelang is het geleden ikke 5 weken. Normaal is dat toch korter. Nou mevrouw dat ligt eraan he, hoelang is uw cyclus? Geen idee mevrouw de afgelopen jaren heb ik altijd gewoon naar jullie geluisterd maar ik kan wel zeggen dat op de dag zelf ik 9 van de 10 keer mijn regels kreeg. Ok mevrouw wacht even ik pa uw dossier. Ja ja doet u maar rustig hoor mijn hartslag gaat inmiddels 200 ofzo...lekker rustig ook. Hmm ja mevrouw ik zie het uw cyclus is altijd 30 dagen. Mevrouw als u maandag nog niet menstrueert dan toch maar even een testje doen. Maar het kan ook komen omdat u tijdelijk bent gestopt. Oh ok..dusse ik ben nu 3 dagen overtijd? Nou mevrouw zo zou ik het niet echt willen noemen hoor. Succes he. Je hoor dank u wel.

Mijn man kijkt mij even later zeer vreemd aan en zegt heel nuchter.....hmmm je hebt daar wel een zeer grote puist zitten he....fijn en bedankt.

Maar goed zoals altijd, zoals al 6 jaar lang was ook dit moment van hoop weer voor niets. Zal ik het dan nooit afleren? Nu nog niet dat is duidelijk. Ik ben er nog niet klaar mee. Wanneer wel? Echt waar geen idee. We zullen zien.

3 opmerkingen:

  1. Oohhhhh wat spannend! Mijn hart bonkt ook mee! Dus je moet nu maandag afwachten? Wow, ik ga heel hard voor je duimen!!! Laat je het maandag weten???

    Liefs, Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai meisje,

    Joh, vrijdag kijk ik nog de blog na, en lees niets anders dan WOEST.
    Vandaag maandag kijk ik weer en lees daar dat het weer even spannend is geweest.

    Natuurlijk leer je het niet direct af, om dagen in de gaten te houden.
    Je bent er zolang mee bezig, dat is niet direct uit je systeem.
    Wel kan ik mij voorstellen dat jullie nog wat rust pakken.
    Goed voor jullie en zeker voor het lijf. Kan alle rotzooi er ook een keer uit, en andere rotzooi erin.

    liefs mams

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi ik ben driw dagen overtijd ben ik nou zwanger
    ?

    BeantwoordenVerwijderen