woensdag 27 mei 2009

Teleurstellend


Teleurstellend is eigenlijk nog licht uitgedrukt. Ik ben gewoon heel boos, boos op mijn eigen lichaam. Al heel mijn leven laat het af weten op cruciale zaken. Ik ben tot op heden eigenlijk sinds jaren niet meer boos geweest op mijn lichaam. Ik weet helaas is tegenstelling tot anderen dat een lichaam niet van zelf en zonder grenzen functioneert.
Jaren geleden heb ik te kampen gehad met wekendelen reuma, heb er zelfs twee maanden intern voor in een revalidatie centrum gezeten. Daarna is het heel lang goed gegaan en ben ik niet meer boos. Ik ken mijn grenzen en eerlijk is eerlijk ik ben al jaren gezond.

Nu laat mijn lichaam het wel al jaren af weten om uit zichzelf zwanger te worden. Bij het begin van de procedure in het UZ Gent was ik altijd optimistisch. We wisten immers de reden, en ok met IUI zullen we er dan wel komen was mijn gedachte. Helaas zo simpel was het niet. En zelfs nu met icsi werkt het niet. Het zijn inmiddels al moppie's van 3 dagen oud deze maand zijn ze zelfs gelaserd. Mijn lichaam hoeft dus bijna niets meer te doen. En nog zelfs nu doet het niet zijn best. Het is niet eerlijk, niet leuk en heel ontmoedigend. Ik baal er ontzettend van dat het weigerd zwanger te worden gewoon te doen waar het voor gebouwd is. Natuurlijk zijn er mensen die graag kinderloos willen blijven om velen redenen. Maar ik denk dat het lichaam is gemaakt om kinderen te krijgen. Waarom de mijne dan niet. Waarom werk je niet, jij stom stom lichaam. Doe toch gewoon je ding!!!

Natuurlijk hebben we het goed samen zijn we gelukkig en kennen we veel liefde. Maar ons huis is gebouwd om kinderen te krijgen, het staat wagenweid open. In de bijbel staat deze tekst. Zet je tent open en bereid je voor. Nou God, ook U heeft Uw oren pot dicht. Bent een beetje dement aan het worden zoals een vriendin zei,, haar zus werd per ongeluk zwanger, zei al jaren niet.'' God is de weg kwijt. Ik ben ook de weg kwijt, de weg naar zwanger worden is een hele lange weg, en er komt maar geen einde aan. Mijn weg naar God is kwijt, het is stil aan de overkant. Ik ben zo boos dat ik mijn verdriet voor mezelf begin te houden even een traan en dan weer verder. Is dat de oplossing nee vast niet, laat je gaan zou mijn moeder zeggen dat is goed. Ik kan het niet ik ben geblokkeerd, ik kan er niet aan toe geven.

Het helpt wel dit te schrijven en van jullie te horen. Het helpt om met de lieve DVO-ers te praten en het helpt om met mijn west-vlaamse te chatten. Verder kom ik niet.

Saskia

7 opmerkingen:

  1. Lief,

    Woorden schieten te kort om je te kunnen troosten, maar de liefde en steu zul je atijd blijven krijgen.

    XXXX

    Je mannetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil je vanaf hier heel veel sterkte wensen, ik begrijp hoe moeilijk het is. Liefs, Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Saskia,

    Tuurlijk ben je boos. Tuurlijk ben je teleurgesteld, om het nog zacht uit te drukken. De waarom-vragen zullen altijd blijven. En niemand zal er ooit een antwoord op kunnen formuleren. Een dikke knuf van mij in ieder geval.
    En je lichaam, ik ben er zeker van dat die KAN zwanger worden. Maar ergens moet er toch altijd dat iets zijn dat niet goed is, waardoor het NU niet lukt. Ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat het nu WEL snel lukt!

    Liefs,

    Bokje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieverd,
    je bent terecht boos en terecht teleurgesteld.
    Je doet er alles aan om zwanger te worden en op de een of andere manier kan je lichaam gewoon niet aan die wens voldoen.
    Saskia hou je verdriet niet voor je,zet niet je verstand op nul.
    Huil,schreeuw en vloek maar even goed volgens mij mag dat nu wel even van god.
    sterkte en een dikke knuffel

    liefs,
    Sylletje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Saskia,

    't Is een steile beklimming gewoon ...
    met een zware rugzak en een einde dat niet in zicht is door die sluier van mist ...

    Kracht om door te zetten heb je tot en met, dat weet ik gewoon!
    Je duwtje in de rug van Alan, van alle mensen die je liefhebben geven je beslist steun...

    En toch zou je soms gewoon die rottocht willen stoppen en even uitblazen ...
    Maar ergens wil je naar je bestemming, hoeveel pijn het vanbinnen soms ook kost ...

    Ik blijf geloven in een mooie reis gewoon ...
    Dit moet gewoon, dit zal gewoon ....
    En als je op die top sta, kijk dan maar 'ns vlug naar beneden maar dan weer omhoog ... want dit avontuur maakt jouw duizend man sterker...

    Ik hoop, ik duim, ik geloof, ik bid ...
    Heb moed, hou vol, blijf genieten van kleine dingen rond je en ik hoop dat er plots iets groots mag komen ...

    Elsx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve lieve meid, je bent terecht boos en kwaad en verdrietig. Maar is er wel een schuldige in dit verhaal? We weten allemaal rationeel dat de natuur een kracht is sterker dan onze wil end at we zelf helaas weinig in de pap te brokken hebben.

    Maar oh wat begrijp ik je en oh wat verwijt ik mijn eigen falende lichaam onze kinderloosheid. Helaas IK heb mijn lichaam niet gemaakt en het is niet perfect.

    LAat het er allemaal eens uit hier, wij steunen je en begrijpen elk woord. Kom maar in mijn armen voor een warme knuffel.

    Ergens hou ik me recht en ik hoop dat jij het ook weer vindt, die gedachte: het komt ooit wel goed met ons...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Saskia,

    Ja, ik had samen met jou deze goede hoop, zoals elke maand. Maar deze keer leek het spannend te worden, door het laser gebeuren en de reatie daarvan bracht onze op het verkerde been.

    VERDRIET, niet zoals jij, maar toch ook wij hebben elke keer verdriet.

    Omdat wij jou lichaam hebben gemaakt en het niet in orde is. Maar helaas wij kunnen het niet verhelpen......

    En verder al die llieve reaties van vrouwen die je willen en kunnen begrijpen, die met hetzelfde worstelen daar moet je je steun vandaan hale.

    Ik ben dankbaar vooral die reacties die je krijgt.

    En verder ooit oooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiittttt gaat het je lukken.

    Dikke kussen mams

    BeantwoordenVerwijderen