woensdag 6 mei 2009

Rare gewoontes

We hebben allemaal onze eigen eigenaardigheden ofwel rare gewoontes. Niemand uitgesloten.

Ik zie sommige al denken en anderen fronsen, ik hoor jullie hersenen kraken. Ik..nee joh ik heb geen rare gewoontes. Nou ik kan je verzekeren dat als je het zelf niet weet je het maar eens aan je omgeving moet vragen. Wedden dat zij met een lijstje komen dat het er zelfs niet bij 1-tje blijft.

Rare gewoontes leer je eigenlijk ook heel moeilijk af, dat gaat tegen je natuur in. Hoe dat precies zit weet ik niet omdat, ik gelukkig van beroep geen wetenschapper ben. Al is het zo af en toe wellicht handiger om wel een wetenschapper te zijn. Klinkt ook interessant niet?

Maar goed terug naar onze rare gewoontes. Ik vraag me af, zijn deze ook erfelijk of hoort het bij de persoon zelf? Geen idee, mijn rare gewoontes zijn niet verder in de familie te ontdekken.

Ik val namelijk, en dan bedoel ik vallen heel hard, overal zomaar. Bijvoorbeeld jaren geleden loop ik gezellig met mijn moeder in de stad, gearmd gelukkig, want we gaan de hoek om en ja hoor. Ik deed spontaan een grond onderzoek. Plat vooruit vallen en de grond nog even bekijken...nee hoor niets te vinden.

Mijn beste manier van vallen is toch eigenlijk die van de trap. Hoge trappen wel te verstaan het liefste van de bovenste trede. En de beste zijn die in het publiek en de harde trappen, dus geen trappen met een heerlijk zacht tapijt. Ik bedoel op een tapijtje vallen of liggen tja dat willen we allemaal wel eens. Nee, van harde stenen trappen, of houten of met een leuk randje. Enig hoor het geeft ook altijd zo'n leuke reactie naar het publiek. Opeens bedenk ik ime nu ik moet een ander beroep kiezen die van professionele trappen valler.

Vorige jaar zomer is het nog gelukt. We waren in Rotterdam (zal het daardoor komen) en ik loop gezellig met mijn zusje naar de toilet. We zien dat de trap nogal stijl is ..nou ja stijl ik bedoel in 1 rechte lijn naar benenden. Ik zeg nog tegen zus lief ,,nou je moet ook geen hoogte vrees hebben om hier naar de toilet te gaan'' en ja hoor, nog voor ik nog iets kon zeggen heb ik de trap van zeer dichtbij bekeken van boven naar beneden. Waarop ik ntuurlijk altijd eerst moet lachen, dan moet huilen en dan mezelf bekijk hoe erg de schade is.

Nu pas geleden is mijn gewoonte uitgebreid in plaats van, van de trap vallen ben ik nu op de trap gevallen. Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat kan maar het ging ongeveer zo. Ik kijk vrolijk in het rond terwijl ik de trap op loop en neem een vaartje ben ik sneller boven en heb ik gelijk wat caloriën verbrand. Maar nee halverwege blijf ik hangen en val ik recht vooruit de trap op en glij er daarna vanaf. Ik geloof dat als het was gefilmt ik minstens een prijs had kunnen winnen bij Funiest Home Video.

http://www.youtube.com/watch?v=McdD9Ng4VnY

Mijn vader heeft een andere rare gewoonte die van haartjes uit je wenkbrauw plukken/trekken. En het grappige is dat hij het niet weet, dus pap hierbij een cadeautje.

Mijn man begint heel bijzonder met zijn vingers op de tafel te tikken als hij iets zegt wat eigenlijk niet past ik het verhaal, of waarvan hij niet zeker is en zegt dan toch?

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zo zie je maar we hebben allemaal rare gewoontes.

3 opmerkingen:

  1. Hoe krijg je het weer voor elkaar.

    En het klopt iedereen heeft 1 of meerdere rare gewoontes.
    Alleen die van jouw is niet zo prettig, elke keer hoop ik maar dat er niets ernstigs gebeurd.

    liefs mams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig maar pijnlijk (letterlijk).. Dat we allemaal onze eigenaardigheden hebben is absoluut waar.Zo heb ik iets met de volgorde van ons dekbed en dekens (het is bijna obsessief), eet ik het lekkerste op mijn bord altijd het laatste op en is de combinatie kaas en coniftuur of kaas en américain voor mij hemels (mijn man vindt dat walgelijk)..En zo zijn er wellicht nog een heleboel andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja: hartsttikke bedankt om mij te linken, je zal wel al gezien hebben dat je ook bij mij al in mijn favo links stond!

    BeantwoordenVerwijderen