maandag 4 mei 2009

Moederdag

Zondag is het moederdag!

Vroeger zijn wij op gevoed in tegenstelling tot vele andere dat vader -en moederdag niet de belangrijkste dagen van het jaar. Natuurlijk vinden mijn ouders het net als alle andere papa en mama's het heel leuk om een cadeautje te krijgen. De zelf gemaakte zijn daarbij altijd het leukst en mooist. Sommige blijven nog jaren bewaard. Gelukkig maar, want als kind en puber zie je de waarde er niet zo van. Zeker bij mij was het in de pubertijd zo dat ik mijn geld en tijd liever aan andere zaken besteedde. Ik was dus heel blij dat mijn ouders ons altijd vrij hebben gelaten om wel of geen cadeau te kopen.

Nu de jaren verstrijken en ook ik ouder en wellicht volwassener wordt vindt ook ik de waarde van vader -en moederdag stijgen. Het gaat niet om de cadeau's ook al vinden alle winkeliers dat natuurlijk heel anders, maar het gaat wel om de gedachte dat ouders een heel belangrijke taak hebben in het leven. Ouderschap is de belangrijkste en meest onderschatte taak van de wereld. Deze dag moeten we onze ouders lauweren omdat ze zoveel van ons houden en het beste voor ons willen. Daarbij gaat het hun altijd als eerst om hun kroost.

Moederdag is voor mij de afgelopen jaren ook een heel moeilijk fenomeen geworden. De dagen ervoor er wordt door iedereen over gesproken. Natuurlijk kan men er niet bij stil staan hoe het voor ons voelt. Maar geloof me dit zijn voor vele met mij hele zware dagen. Je wordt dan extra geconfronteerd met het feit dat je geen moeder bent. Dat er geen leuke tekening wordt gegeven, geen ontbijtje op bed, geen geknutselde pollepel die dient als theedoeken rekje. En al je vriendinnen die dol blij vertellen wat de aanwinsten waren dit jaar. Aan de andere kant leven wij natuurlijk ook mee met alle leuke dingen die er gebeuren. En proberen we de mooie momenten van onze lieve vrienden met een oprecht hart te doen.

http://www.knutselidee.nl/startmoeder.htm

Op dus naar zondag moederdag. Laat het mooi weer zijn en geniet met elkaar van deze heugelijke dag. En voor de mama's en papa's to be....smile like never before.

X Saskia

2 opmerkingen:

  1. Hallo meisje van me,

    Het is inderdaad, hard!!

    Kus mams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sas
    Ik deel je gevoel. Ook voor mij schrijnt moederdag steeds meer. Andere vrouwen worden in de bloemetjes gezet en wij moeders zonder kind blijven letterlijk en figuurlijk met lege handen. Al was het maar een kattebelletje met "mijn mama is tof". Er is geen mooier woord dan 'mama' volgens mij, maar helaas is het voor mij (nog?) niet bestemd.

    BeantwoordenVerwijderen