zondag 17 mei 2009

Net als bij de Chinees




Afgelopen donderdag ochtend zijn we weer in het ziekenhuis geweest. Woensdag hadden we nog even gebeld om zeker te zijn dat de moppie's werden ontdooid deze maand.
Gelukkig waren ze ons niet vergeten.

Donderdag ochtend vroeg werden we gebeld met de medeling dat we langs konden komen. Wij daar heen en jawel het was duidelijk spits uur. Voor mensen die denken dat ze de enige zijn nou ik kan je vertellen het was weer eens uitverkoop. Zo druk dat alle stoelen bezet waren en er twee rijen mensen langs de muren. Allemaal aan het wachten.

Ons resultaat was zeer goed, beide moppie's hebben de ontdooiing overleeft en ze zijn nog gegroeid ook. Eentje met klasse 3 de andere met klasse 4 dat is dus perfecte staat en ze zijn gelasserd. Dus verder kunnen we nu niets meer doen dan heel geduldig wachten.

We moeten trouwens altijd een beetje aan de Chinees denken als we voor een terug plaatsing gaan. Dit omdat als je bij de Chinees komt je ook altijd een nummertje krijgt. En op het moment dat we de behandelkamer binnen stappen, dan gaat er een luikje open (net als bij de Chinees vlak voor het eten klaar is) Daarna worden beiden namen opgenoemd. Dit moet je bevestiggen. Je ligt er inmiddels voor aap,noot, mies bij.Dan komt er door het luikje de spuit met daarin de moppie's. Dan wordt er opnieuw en bevestiging gevraagd. Ik denk dat ze voor dit proces echt in de leer zijn geweest. Gelukkig dat we ze wel vestaan dat ze geen Chinees spreken dan zou het toch wat lastig worden he....

Ik slik inmiddels weer de nodige medicatie en vitamines allemaal in hoop op. Niets met zekerheid dat het ook lukt. We zien wel. We hebben ons sinds gisteren maar op onze pup gestort en vaderen en moederen erop los. We maken hier drukke maar hallarische momenten mee.

Tot snel Saskia

4 opmerkingen:

  1. Ik kan mij, na het lezen van het verhaaltje, goed voorstelen dat het net zo voelt als de afhaal Chinees. Allen bestellen jullie geen portie Bami, maar een paar moppies.

    En dus is het weer een spannende tijd.
    Ook heerlijk dat ze jullie dit keer niet waren vergeten en dat zelfs de "prof" zelf heeft geholpen met het terugplaatsen van de gelaserde moppies.

    Net ook de foto's op facebook gezien van het hondenmoppie Roosje, die houdt jullie ook al lekker wakker 's nachts.

    Veel plezier en geluk met haar.

    Tot hoors/lees mams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Saskia,

    Ik weet dat dit voor jou niet de eerste keer is. Maar de ww zijn toch telkens weer tergend spannend afwachten? Want wat als het deze keer wel gelukt zou zijn? Ik duim met je mee.
    Maar gelukkig hebben jullie wel de afleiding van een pup. Zo een schattig lief beestje. Moeder en vader jullie er maar op los!

    Liefs,

    Bokje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiep hoi, de moppies zijn veilig 'thuis' geraakt. Ik hoop zo dat een baby'tje jullie beloning is...
    War lees ik daar een: een hondje? Wat zalig, ik heb zelf ook een teefje rondlopen. Ze is ondertussen al 3 maar voor ons blijft ze dat pupje dat ins hart veroverde zoveel jaar terug! GENIET ERVAN!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik duim mee voor de moppies en geniet mee van Roosjes avonturen! :)

    BeantwoordenVerwijderen